JussiS wrote:- Ei vieläkään kunnon filtteriä (hipass, bandpass säädettävällä kaistalla, bandreject jne)
Hmm? Mitä jos tekisit itse Hipass ja bandpassit itse?

Ei se johdottaminen nyt niin vaikeaa voi olla?
JussiS wrote:Kaikki "pikkuefektit" (eli puolen räkin kokoiset) pitäis mielestäni päivittää 2000-luvulle, nyt ne on hiukan soundin tuhoajina tuolla joukossa, vaikka osa niistä ihan käyttökelpoisia onkin.
Anteeksi mitä?!

Reason pystyy tuottamaan kaiken mitä itse teet ja myös nuo effektit saat kuulostamaan siltä kuin pitääkin, kun osaat vain käyttää oikeanlaisia välineitä. Se ei riitä, että laitat yhden tai kaksi delay:tä synaan kiinni ja lisäät hieman kaikua. Ei näin pojat

Reason tuottaa korkealaatuisia ääniä ja effektejä,
kun osaat tehdä niitä. Tarvitaan itse tehtyjä 4-bandeja, splittereitä, laajentajia, deleytä ja kaikkea siltä väliltä. Ja se, että miten ne toteutetaan, on asia erikseen. Helpommallakin pääsee, mutta harmi vain, että useammilla ohjelmilla ei saa sitä tietoa, mitä Reason tarjoaa opittavaksi.
Eli sanon, että tämä väite on kyllä täyttä paskaa
Reasonin käyttöön ja äänien käsittelyyn menee aikaa, ei ole mikään Fruity Loops!
Reason 2.5 oli viimeinen reason mitä käytin ja onneks näin. Eihä sil voi edes nauhottaa kunnolla audiota? Entäs vst ja hardis tuet? Audion leikkamiseenki se tarvii ulkoisen ohjelman. Sehän on ihan rampa koko softa.
Ei muuta kuin tutti suuhun ja takasin opettelemaan vaan. Kuulostaa siltä, ettet tiedä mitään mitä teet

Ja jos tarkoitat leikkaamisella sitä mitä luulen, niin se onnistuu yksinkertaisesti kahta palkkia siirtämällä.
Reasonissa et tee mitään VST:llä. Ei Hardis tuki sano yhtään mitään, mutta voimpa sanoa, että ainoat ohjelmat mitä olen tarvinnut Reasonin kylkeen ovat Sony Soundforge ja Pro Tools. Reason itsessään tuottaa jo paljon potkua, jos et sillä pärjää, niin en kyllä tiedä mikä mättää.
Reason
ei todellakaan ole mikään yksinkertainen ohjelma. Ääni luodaan signaalista ihan alusta alkaen ja mitään varsinaista edessäsi ei ole valmiina. Se todellakin vaatii paljon opettelua, kikkailua, monien iltojen hajoamista ja itseltään kysymistä "Miksi vittu se musiikki ei kuulosta vieläkään siltä miltä sen pitäisi". Kun kultainen keskitie löytyy, niin varmasti onnistuu

Ja sitten viela semmonen kysymys, menee kylla vahan offtopicciin mutta saako rebirthia mitenkaa toimimaan vistalla? Latasin sen ja koitin, muttei se vaan toiminut. En muista mika viesti siina tuli, mutta.
Reasonin slavena voisi toimia?
Sori nyt, hetken on tullut jo tuota Reasonia käytettyä. Sivuun koitin Fruity Loopsia, mutta tuntui kyllä aika kehnolta softalta. En pidä FL:stä kyllä yhtään, mutta säännöllisesti käytän sitä studiolla ja kyllä se nyt siinä sivussa menee. Aloittelijoille nyt ainakin voisi tuota FL:ää suositella